onsdag 26. september 2012

Diverse kosttilskudd

Da skal jeg skrive litt om diverse kosttilskudd som jeg må gå på for å hjelpe tarmsystemet med å reparere seg selv. Dette har jeg fått beskjed fra terapeut om å ta, så hør selv med en terapeut dersom du føler kroppen trenger reparering og tilskudd  (dersom du har veldig lekk-tarm, er det f.eks. ikke så lurt å starte rett på tilskudd av multivitaminer da mange ufordøyde vitaminer kan «lekke» ut i blodsystemet noe som ikke er så gunstig for kroppen har jeg hørt).

Av kosttilskudd går jeg for tiden på:


Bio-Marin Pluss, altså omega-3 da jeg manglet dette i kroppen


Multivitamin, da jeg også manglet vitaminer

Bio-Silica MSM, for friskt vev i kroppen og mye annet. Bra for negler og hår









L-Glutamin, øker bl.a. proteinsyntesen, immunforsvaret og forbrenningen

For å rense kroppen tok jeg kurer som:








Bio-sweep, renser kroppen mot Candida, parasitter, orm, sopp og amøber.











Grønn leire, virker rensende for kroppen, samt tilfører kroppen mineraler. (Leiren drikkes ikke, bare vannet det blandes med..selve leiren legger seg på bunnen av glasset)












Super S- Prebiotisk tarmrens som er godt for tarmen

For bedre fordøyelse bruker jeg












OMXtra, tilfører enzymer som hjelper tarmfloraen med å fordøye maten. Tilfører også kroppen viktige næringsstoffer. Har skrevet litt om OMXtra her, så ta en titt:)










Underberg, urtedråper som gir fart på fordøyelsen. Ca. 15 dråper per dag som blandes i ca. 1/2 med vann som drikkes fordelt under dagen, før mat. ELLER 15 dråper i én slurk vann før mat 3 ganger dagen dersom du har vansker med fordøyelsen. Vent litt med å svelge med en gang, ha slurken i munnen litt for å fremme enzymer til fordøyelsen. Jeg pleier å variere disse to..

Alt dette skal jeg gå på en stund, og så kutte ned etterhvert som tarmveggen heles. Er litt artig, for har nå tatt Bio-Silica MSM omtrent ett år, og merka plutselig en dag at jeg hadde fått mer hår på hodet- bl.a. øverst på sidene og foran på toppen. Så moro hvis det er den som hjalp (siden den bl.a. er for hår) :P 

3 kommentarer:

  1. Hvor har du kjøpt bio sweep og omxtra'en? :)

    SvarSlett
  2. Hei hei :)
    Disse ble kjøpt på: http://www.universalbiology.com/.
    Men dersom du synes omxtra er for dyrt anbefales disse: http://spans89.blogspot.no/2014/03/superzym.html (er superzym jeg tar nå da omxtra ble for dyrt:/

    SvarSlett
  3. Kom svaret litt rart ut her men håper det var forståelig ;)

    SvarSlett