tirsdag 13. november 2012

Sunne og gode knekkebrød

Da jeg fant ut at jeg ikke lenger orka å kjøpe glutenfrie knekkebrød på butikken ville jeg mye heller prøve å lage selv- billigere og sunnere :P

Her er en knekkebrødoppskrift (for to langpanner) jeg synes er veldig god. Da trenger man:

- 3 dl havregryn
- 2 dl dala lanthvete (for helt glutenfrie knekkebrød kan litt jyttemel brukes-bruk da bare 1 dl da jytte trekker til seg mer væske)
- 1 dl havremel 
- 1 dl kokosmel 
- 2 dl solsikkekjerner
- 1 dl linfrø
- 1 dl Chia-frø
- 1 ts salt
- 7 dl vann

Av ingrediensene er alt økologisk :)

Deigen smøres utover langpannene, på bakepapir smurt inn med kokosolje. Bruk så en pizzadeler og del deigen inn i ruter. Brettene stekes så midt i ovnen på 160 grader i 70 min i varmluft. Bytt plass på brettene halvveis under stekingen.
 Deigen smurt utover Ferdig stektEnjoy :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar